Moms in Motion

Veel vrouwen die sporten willen hiermee doorgaan tijdens de zwangerschap. Veilig sporten tijdens de zwangerschap heeft juist veel positieve effecten op moeder en baby.

De bevalling is een topprestatie en de zwangere vrouw zal zich lichamelijk en geestelijk op moeten voorbereiden. Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker en soepel de bevalling (vaak) verloopt.

Perfect Pilates voor zwangeren

Tijdens de lessen leer je de basisprincipes van Perfect Pilates om de zwangerschap actief en fit door te komen. We besteden veel aandacht aan oefeningen om rug- en bekkenklachten te voorkomen. Ook trainen we de schuine en dwarse buikspieren, omdat deze helpen bij het uitdrijven van je baby. Zij geven steun en stabilisering van het bekken en onderrug.

Het aan- en ontspannen van de bekkenbodemspieren wordt geoefend. 
Al deze oefeningen zorgen ervoor dat je tijdens je zwangerschap in optimale conditie komt en blijft.

Tijd voor ontspanning

We werken aan het bewust worden van je ademhaling en het aan- en ontspannen van je spieren. De les wordt afgesloten met een heerlijke ontspanningsoefening.

Je kunt vanaf elk moment instromen in deze les. Er is geen pilates-ervaring nodig.
De les wordt gegeven op donderdag van 19.00-19.50 uur.

Perfect Pilates na de bevalling

Na de bevalling kun je een aantal lessen meedoen om je spieren weer rustig verantwoord in conditie te brengen.
Daarna kun je doorstromen naar de reguliere Perfect Pilates lessen.
Deze worden gegeven op maandag van 19.00-20.00 uur en op donderdag van 20.00-21.00 uur.

Voordelen van Perfect Pilates voor en na de bevalling:

  • bevordering van de algemene fitheid
  • het verstevigen van spieren
  • voorbereiden op de bevalling
  • ondersteunen van het herstel na de bevalling
  • het voorkomen en verminderen van rug-, en bekken(bodem)klachten
  • gericht spieren kunnen aan- en ontspannen